ویژگی هایی که از والدین خود به ارث می بریم؛ از احساسات گرفته تا رنگ چشم!

[ad_1]

همه ما ویژگی هایی را از والدین خود به ارث برده ایم. اما کیفیت چطور؟ ما هم نتیجه ژنتیک هستیم و هم صفات خاصی داریم.

چیزی که قرار است به آن بپردازیم ریزش موی مردانی است که با مادرشان کاری ندارند. به عنوان مثال، حتی نوع کاهش وزن شما دقیقاً همان چیزی است که از والدین خود به ارث برده اید.

صفاتی که ما به ارث می بریم ژنتیکی هستند

شما از کجا موهای مجعد قرمز دارید، که نسل‌ها در خانواده شما نبوده است؟ این سوالات ممکن است ساده به نظر برسند، اما پاسخ ها سریع و پیچیده هستند. چرا؟

داون آلن، مشاور ژنتیک دارای مجوز و مدیر برنامه های مشاوره تحصیلات تکمیلی در مرکز پزشکی دانشگاه اوهایو، می گوید: «از آنجایی که علم ژنتیک میراث ژنتیکی پیچیده خود را دارد، غیرممکن است که بدانید ویژگی های هر یک از ویژگی های شما از کجا می آید. .

بیشتر ویژگی ها تحت تأثیر بسیاری از ژن هایی هستند که از والدین خود به ارث برده اید. علاوه بر این، محیط شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

فقط به این دلیل که شما یک ژن برای یک ویژگی خاص دارید به این معنی نیست که باید به آن نتیجه برسید. بنابراین شخصیتی وجود دارد که تصور می شود به ارث رسیده باشد. اما این مورد نیست.

ویژگی هایی که از والدین خود به ارث می بریم؛  از احساسات گرفته تا رنگ چشم!

چگونه صفات از والدین به ما می رسد

پرسیدن این سوال بسیار جالب است و اگرچه پاسخ قطعی وجود ندارد، اما آلن می‌گوید: «چند نکته اساسی وجود دارد که ژنتیک می‌تواند بر روی ویژگی‌هایی که از مادرمان به ارث برده‌ایم و از پدرانمان به ارث برده‌ایم، بسازد.

اما ابتدا باید بدانیم که میراث چگونه کار می کند. او توضیح می دهد: سه راه اصلی وجود دارد: اول اینکه از طریق ژن غالب، اگر ژن غالب را به ارث ببریم، چنین صفاتی در ما ایجاد می شود.

مثلا رنگ چشم. اگر والدین شما چشمان قهوه ای دارند، شما ممکن است چشمان قهوه ای داشته باشید. زیرا این ویژگی غالب است.

دوم اینکه از طریق ژن مغلوب انجام می شود، هر دو والدین باید دارای ژن مغلوب باشند تا چنین صفاتی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر چشمان آبی دارید، هر دو والدین شما باید ژنتیک چشم آبی را رعایت کنند، حتی اگر چشمان آنها آبی نباشد.

توانایی کاهش وزن

دو نوع چربی بدن وجود دارد: چربی قهوه ای یا چربی خوب که باعث افزایش متابولیسم می شود و به ما کمک می کند تا چربی بدنی مناسب و سالم داشته باشیم و چربی سفید یا چربی بد که در صورت مصرف زیاد مصرف می شود. می تواند منجر به چاقی و بیماری شود.

طبق مطالعه ای که در Nature Communications منتشر شده است، هر کس مقدار متفاوتی چربی برای هر نوع دارد. اما هر چه میزان چربی در بدن شما بیشتر باشد، متابولیسم شما نیز بالاتر می رود. در اینجا نحوه یافتن برنامه کاهش وزن مناسب برای شما آورده شده است.

چگونه به راحتی وزن کنیم

در حالی که ژنتیک مادر ممکن است به شما در خلاص شدن از شر چربی قهوه ای کمک کند، ما می توانیم پدران خود را به خاطر چربی سفیدمان سرزنش کنیم.

محققان گفتند: «چربی بدن شما تا حدی توسط ژن هایی که از پدرتان به ارث برده اید تعیین می شود. بهتر است بدانیم که اگر چاق هستیم به جای ژنتیک، انتخاب های زندگی ما نقش بیشتری دارند.

توانایی تمرکز روی یک موضوع

بر اساس مطالعه ای که در JAMA Psychiatry منتشر شده است، اگر ژن های مادر شما به گونه ای است که میزان سروتونین (همان ماده شیمیایی مغز که در احساسات دخیل است) کمتر از حد طبیعی ترشح می کند.

ممکن است در زندگی ناتوانی در تمرکز و بیش فعالی داشته باشید. ژن هایی که از مادر به فرزند منتقل می شوند تأثیر مستقیمی بر تولید سروتونین یا توانایی تمرکز دارند. دلایل متداول مشکل تمرکز و نحوه رفع آن را بررسی کنید.

پیری زودرس

نوجوانی و تمام سرگرمی های همراه با آن، مانند آکنه، تغییر در لحن، یا چرخه قاعدگی که بسیاری از کودکان در بزرگسالی آن را پشت سر می گذارند.

طبق مطالعات ژنتیکی، ژن های هر دو والدین نقش اساسی در این جهش ها دارند. اما اگر قبل از سن 8 سالگی در دختران و 9 سالگی در پسران رابطه جنسی داشته اید، مجله پزشکی نیوانگلند دریافته است که جهش های ژنتیکی باعث نوعی زایمان زودرس می شود، به این معنی که اگر جهش دارید، ابتدا باید صحبت کنید. با دوستان خود با همه چیز کنار بیایید.

خط سر در کنار دهان ما قرار دارد

این خط گاهی نشان دهنده میزان صحیح سن و گاهی بیشتر از حد طبیعی است. این خط با انباشته شدن آسیب مادام العمر DNA میتوکندری، ژن هایی که به تازگی از مادرتان به ارث برده اید، روی صورت شما پیدا می شود.

طبق یک مطالعه منتشر شده در Nature، عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و غذاهای ناسالم می توانند mtDNA را از بین ببرند، اما برخی از این آسیب ها می توانند اثرات ارثی را از مادر شما منتقل کنند. شما در حال پیر شدن هستید و از نظر ظاهری مانند چین و چروک و موهای خاکستری شایع تر است.

روحیه ما

مادران می توانند از طرق مختلف بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارند، نه فقط با دادن یا سرو کلم بروکلی سه بار در هفته.

ساختار مغز، بخشی از سیستم کورتیکولیمبیک، که کنترل احساسات را کنترل می کند و در اختلالات عاطفی مانند افسردگی دخالت دارد، از مادر به پسر و دختر یا از پدر به پسر منتقل می شود.

طبق مطالعه ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شده است، دختران حداقل برخی از اخلاقیات خود را از مادر خود می گیرند.

جنسیت فرزندان ما

البته ژنتیک شما و همسرتان تعیین کننده جنسیت کودک شماست. اما آیا می دانید کدام ژن از شما عبور می کند؟

بر اساس مطالعه ای که در Evolutionary Biology منتشر شده است، مردانی که چند خواهر و برادر دارند، تمایل به داشتن پسر دارند، در حالی که مردانی که دارای چندین خواهر هستند، تمایل به داشتن دختر دارند.

سطح حافظه

سابقه خانوادگی بیماری آلزایمر مدتهاست که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. اما یک مطالعه جدید که در Biological Psychiatry منتشر شد، نشان داد که خطر ژنتیکی از مادر او ناشی می شود.

بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل در طول زندگی است و حدود شش میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین مهم است که بدانیم چه عواملی این خطر را برای ما افزایش می دهد. تاریخچه پزشکی تنها یکی از سؤالاتی است که باید قبل از اینکه دیر شود از والدین خود بپرسید.

باروری

بر اساس مطالعه ای که در Science منتشر شده است، تولید مثل یک زن ممکن است تحت تأثیر نسبی باشد که از پدرش به ارث می برد.

در سلول های تخمک طبیعی، بخشی از سلول به نام سانتریول به عنوان بخشی از فرآیند رشد طبیعی از بین می رود. با این حال، اگر لوله میانی که اغلب توسط پدرش به دلیل یک اختلال ژنتیکی منتقل می‌شود، از بین نرود، محققان توضیح دادند که این زن نابارور بوده و نمی‌توانست باردار شود.

موهای ما

ممکن است بشنویم که وقتی مردی موهایش را از دست می دهد، می گویند: “این ویژگی های ارثی از مادر است.” با این حال، یک مطالعه منتشر شده در PLoS Genetics در آزمایشی با بیش از 55000 مرد نشان داد که این یک افسانه است.

محققان 287 نشانگر ژنتیکی مستقل مرتبط با طاسی مردانه را یافتند، در حالی که 40 نشانگر فقط در کروموزوم X یافت شدند، به این معنی که از مادر به ارث رسیده بودند.

جالب اینجاست که به نظر می رسد برخی از ژن های دخیل در ریزش مو با خطر بیماری قلبی در مردان مرتبط باشد. در حالی که برخی از صفات ارثی هستند، برخی دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما