یا این اشتباهات، عمر اجاق گاز خود را کم می‌کنید

[ad_1]

اگر می‌خواهید از اجاق گاز خود برای انسان استفاده کنید، بهتر است اشتباهات معمولی را کنار بگذارید.

به گزارش ریدرز دایجست، اگر مراقب لوازم خانگی خود نباشیم پس از خرید پول خود را برای هزینه تعمیر با خاطر آنها صرفاً به این که حواسمان به چند اشتباه کوچک نبود و مدام آنها را تکرار کرد. حتی قابل اعتمادترین لوازم خانگی در بازار باید به درستی نگهداری شود تا در طولانی ترین در ادامه با موارد اشتباهی که به لال می‌دادیم آشنا می‌شویم.

۱. نخواندن دفترچه راهنما

جاید جالب باشد که به اما بهتر است دفترچه راهنمای هر وسیله ای از جمله اجاق گاز خود را بخوانید. شاید با خود می گوید: «این که دیگر دفترچه راهنما نمیخواهد، اجاق را روشن کن و غذا را بپز!»، ولی وقتی دفترچه مختصر به وسیله خود را میخوانید متوجه میشوید بسیار از ریز نکات را تا به حال درباره اجاق گاز خود نمیدانستید. آن نکات در سالم نگه داشتن دستگاه بسیار مفید هستند. راهنماها می‌توانند دارای نکات ویژه‌ای مانند نحوه تمیز کردن و مراقبت صحیح شاشند باشند.

۲. مشعلها

گر غذای سر می‌رود و روغن روی زاز می‌ریزد، علاوه بر ظاهر شیشه‌های استیل گاز، بهتر است مشعل‌ها را تمیز کنید. اگر متوجه تمیز کردن مشعلها نباشید، از مدتی راه شعله‌ها جلوگیری کنید و گاز شما را به بیوبی قبل از حرارت و منظم کار نمی‌کند. ⁇ امر به رور بالقوه میتووان منجر به ختونخته

۳. لکه‌ها را به موقع تمیز کنیم

اگر اجازه گرد و غبار ما مواد غذایی ر روی شیشه یا سطح بالای اجاق گاز باقی بماند بعد از مدتی به هاهر اصلی اجاق گاز آسیب باقی بماند. ستر است نسبت به یزمیز کردن موقعیت اجاق گاز خود را به زیبایی خرج دهید تا از درجه حرارت خود را به زیبایی خد خود پایین بیاورید. اگر این اشتباه را به تورت مکرر انجام دهد، ظاهراً آسیب‌های غیرقابل جبرانی می‌بینند.

۴. آبن بیش از حد برای تمیز کردن

برای تمیز کردن اجاق الکتریکی یا گازی، بهتر است که روش تمیزکاری خود را تغییر دهید. هرگز آب ریختن بر روی اجاق گاز ایده‌ی خوبی نبوده و جز خرابی به رار نیاورده است. .نابراین بهتر است برای پاکسازی اجسام بر روی گاز از دستمال نمدار استفاده کنید. به آن ننوور که دیگر نیاز به ر روی اجاق علیه. در صورت تمیزکردن با دستمال نمدار، دیگر آب به درزهای اجاق (گازی) نمی‌رود تا زنگ بزند و از براب شدن برد اجاق‌ها.

۵. استفاده از چاقو برای بردن جِرم

ستر است برای بردن جرم‌ها یا غذایی‌هایی که روی سطح اجاق ریخته می‌شوند و با حرارت سوختن از چاقو و اجسام فلزی استفاده نمی‌کنند. مرا باعث خط افتادگی بر ظاهر اجاق می‌شود. برای از بین بردن جرم‌های سطح می‌توان از اجسام سیلیکونی یا پلاستیکی همراه با مواد مخصوص (زاز پاک‌کن) استفاده کرد.

۶. استفاده از سیم ظرفشویی برای شستن

ستر است که الکترودهای جرقه‌ای اجاق گاز، اثر اجسام فرساینده خراب شدند و این یعنی استفاده از سیم ظرفشویی نه تن. کهلکه به قطعات ظریف گازهای الکتریکی آسیب جدی وارد می کند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما