کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟ نحوه دریافت + شرایط – Zomit

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون تا ابتدای ماه به تعویق افتاد. تا به امروز ، هنگامی که دولت در 12 آگوست قدرت را به دست گرفت ، 13.5 میلیون دلار علیه این بیماری واکسینه شده است ، از جمله حدود 11 میلیون دلار برای اولین بار. امروز ، 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن ها در کشور به حدود 56 میلیون دوز رسید و بیش از 39 میلیون واکسن با اولین واکسیناسیون همراه بود.

افزایش آمار واکسیناسیون ، بحث اجرای طرح قرنطینه هوشمند را جدی تر کرده است. به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در چند هفته آینده به جای محدودیت های کلی جراحی قلب ، محدودیت هایی را برای حضور در مکان های خاص فقط برای افرادی که واکسینه نشده اند ، خواهیم دید. کشورهای جهان نیز در ماه های اخیر با تمدید واکسن برخی محدودیت های کلی را لغو کردند. یکی از این محدودیت ها مربوط به سفر به خارج است که ورود گردشگران و اتباع خارجی را مشروط به دریافت کارت ایمن سازی معتبر علاوه بر آزمایش منفی کروناویروس می کند. پیش از این ، ستاد مبارزه با کرونا نیز این الزام را برای گردشگران ورودی به کشور تصویب کرده بود. بر این اساس ، وزارت بهداشت سیستم صدور کارت ایمن سازی دیجیتالی را برای سفرهای خارجی در اوایل سپتامبر راه اندازی کرد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟

با واکسیناسیون کرونا در مرکز واکسیناسیون ، یک کارت یا جزوه حاوی اطلاعات واکسیناسیون به آن فرد داده می شود. این اطلاعات همچنین از راه دور وارد سیستم سلامت الکترونیکی می شوند. با این حال ، این کارت ها نمی توانند به عنوان مبنایی برای سفر به خارج یا تأیید اعتبار واکسیناسیون در مراکز عمومی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

این امر باعث شد مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اولین سیستم واکسیناسیون دیجیتالی خود را راه اندازی کرده و به خارج از کشور سفر کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir و واکسن به دو زبان فارسی و انگلیسی موجود است. سپس سیستم دیگری در vcr.salamat.gov.ir/fa به روی سایر شهروندان باز شد تا از آنها درخواست شود خدمات مختلف اجتماعی دریافت کنند. اما تا دیروز ، این سیستم فقط از زمان تولد از 1280 تا 1320 فعال بود. سرانجام ، صبح 30 اکتبر ، یک سیستم ایمن سازی کامل برای ثبت دیجیتال واکسن کرونا به عموم معرفی شد.

کارت واکسن دیجیتال حاوی اطلاعاتی در مورد روش تزریق است که می تواند ذخیره شده و به صورت PDF یا اسکرین شات چاپ شود. علاوه بر این ، این کارت دارای کد QR قابل اسکن برای تعیین صحت اطلاعات کارت است. کلیه مراحل ثبت و صدور واکسن ، چه برای شهروندان و چه برای گردشگرانی که به خارج از کشور سفر می کنند ، رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارد.

چه کارتهای ایمن سازی مورد نیاز است؟

از زمان معرفی واکسن در کشور ، بارها اعلام شده است که پس از پوشش 70 درصد از مردم ، دسترسی به برخی خدمات نیاز به معرفی کارت های ایمن سازی دارد. وزیر بهداشت ، جوانان و ستاد کرونا نیز طی روزهای اخیر در این مورد صحبت کردند. با معرفی سیستم های ایمن سازی برای همه گروه های سنی در روزهای اخیر ، دفتر مرکزی کرونا قصد دارد پوشش واکسن را به سطح قابل قبولی افزایش دهد تا برخی از مشاغل که در دو سال گذشته چندین بار بسته شده اند بازگشایی شود.

گفته می شود کلیه خدمات در اماکن عمومی ، خدمات بانکی و اداری و دریافت بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس بستگی به معرفی کارتهای ایمن سازی دارد. وزیر بهداشت گفت: سفرهای هوایی ، گشت و گذار ، اقامت در هتل و برخی از فعالیت های اجتماعی مانند پذیرش بانک و ورود به دانشگاه نیازمند کد QR وزارت بهداشت است که نشان از حفاظت مضاعف دارد. به

وزیر بهداشت: تا پایان دهه فجر اکثر مردم واکسینه می شوند

طبق دستورالعمل های مقرر در مقر کرونا ، کارکنان سازمان های دولتی و سایر سازمان ها و ادارات باید کارت واکسیناسیون دریافت کرده و از این کارت برای ارائه خدمات به افرادی که کارت واکسیناسیون دارند استفاده کنند. این موضوع همچنین برای مکان هایی مانند استخرها ، باشگاه های ورزشی ، لابی و مراکز خرید مطرح شده است. مقامات همچنین مشوق هایی را در نظر می گیرند ، مانند اجازه دادن به افراد واکسینه شده برای سفر بین استان ها. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد کسانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و داوطلب واکسن نشده اند ، باید به طور منظم آزمایشات PCR را انجام دهند تا از خدمات عمومی با هزینه خود استفاده کنند.

مقامات بهداشتی می گویند حداقل 70 درصد از مردم این کشور باید واکسینه شوند تا دوباره بازگشایی شود. این در حالی است که میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد مردم حداقل یکبار واکسینه شده اند. همانطور که وزیر بهداشت پیش بینی کرده است ، تا پایان دهه فجر ، اکثر مردم علیه بیماری کرونر قلب واکسینه می شوند. وزیر بهداشت همچنین گفت که با گسترش واکسیناسیون ، ممکن است 70 درصد مردم تا پایان ماه اکتبر واکسینه شوند ؛ البته به نظر نمی رسد این پیش بینی تا پایان این ماه محقق شود.

کارت واکسن بین المللی

مسافران خارج از کشور باید دو هفته قبل از عزیمت ، برای دریافت کارت واکسیناسیون دیجیتال کرونا اقدام کنند. این افراد باید کاملاً واکسینه شوند. این بدان معناست که آنها حداقل دو دوز واکسن تأیید شده توسط کشور مقصد دریافت کرده اند. تا به امروز ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) فقط واکسن Pfizer را به طور کامل تایید کرده است. با این حال ، واکسن های زیر دارای مجوز استفاده اضطراری توسط این سازمان است:

  • مدنا
  • جانسون و جانسون
  • آسترازنکا
  • Covey Shield (Astrazenka ساخت هند)
  • سینوفرم
  • سینوواکی

مقالات مرتبط:

تا به امروز ، 29 کشور اروپایی علیه Pfizer ، Maderna ، Johnson & Andjanson و Astraznka واکسینه شده اند. 79 کشور نیز Sinofarm را تأیید کرده اند. البته ، سفر به اروپا ، علاوه بر دستورالعمل های داده شده توسط اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط برخی کشورها قوانین جداگانه ای داشته باشد. برای بررسی این شرایط می توان از عبارات گروه VisaGuide.World استفاده کرد. به طور کلی ، برای سفر به یک کشور ، باید واکسیناسیون و شرایط قرنطینه آن کشور را بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط ورود ، افراد باید فقط برای ثبت نام از طریق سیستم وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند. قبلاً ، این سایت به ثبت واکسن های کروناویروس و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ثبت ایمن سازی به خدمات آن اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسن کرونا

گردشگران خارجی باید گزینه ثبت نام واکسن انگلیسی را به زبان انگلیسی انتخاب کرده و سپس به سیستم درخواست واکسن معرفی شوند. در این صفحه ابتدا هشدار وزارت بهداشت مبنی بر وارد کردن گذرنامه معتبر به زبان انگلیسی را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی های کلیدی سیستم ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارج از کشور

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام انگلیسی و شماره گذرنامه شما با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است ورود شما به کشور مقصد ممنوع شود. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره تلفن ثبت شده فرد ارسال می شود.

فرم ثبت نام کارت ثبت نام واکسن بین المللی کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، مراحل تأیید کامل می شود و پیامی نمایش داده می شود که نشان می دهد پیوند کارت دیجیتال شما ارسال شده است.
کد تأیید برای دریافت کارت دیجیتال واکسن class=

این پیوند آدرس وب سایت کارت دیجیتال واکسن شما است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت اینترنتی کارت ایمن سازی دیجیتال شما به زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورها معتبر است.

اخذ کارت واکسن برای افرادی که تحت واکسیناسیون نسبی قرار گرفته اند یا در خارج از کشور در خارج از کشور انجام شده است مطابق با معاون وزیر بهداشت است. ابتدا ، این کمیته ، متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مرکز ایمنی ، مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ، باید صورتجلسه ای را برای آماده سازی فرم با بررسی اسناد مربوط به سفرهای خارج از کشور و سفر وی تهیه کند. واکسیناسیون کارت فرم شبیه به مثال زیر خواهد بود:

فرم واکسیناسیون تاریخچه کرونای خارج از کشور

معاون نخست وزیر دانشگاههای مربوطه سپس یک دقیقه ثبت نام در تاریخ ثبت واکسن های خارج از کشور را به همراه عکس مدارک ، از جمله اولین و اصلی ترین ورودی ها و خروجی ها ، در گذرنامه و کارت واکسیناسیون وزارت اطلاعات و اطلاعات ارسال کرد. فن آوری.

افرادی که دوبار در خارج از کشور واکسینه شده اند و سند الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید درخواست خود را ارائه کرده و مراحل تکمیل فرم فوق را از طریق دانشگاه مربوطه دنبال کنند.

نحوه دریافت کارت دیجیتال برای واکسیناسیون کرونا

شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور را ندارند و یک یا دو واکسیناسیون کرونا دریافت می کنند ، می توانند از طریق یک سیستم جامع ایمن سازی کرونا ، کارت ایمن سازی دیجیتالی کروناویروس را دریافت کنند تا محدودیت های سفر ، تحصیل و میدانی در زمینه آموزش ، آموزش و امکانات را رعایت کنند. اصناف برای آنها به زودی حذف می شوند.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت نام برای کارت واکسن دیجیتال فارسی ، به سیستم درخواست برنامه ثبت واکسن به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افراد

سپس باید شماره کشور ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را به نام خود وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسن برای شما ارسال می شود.

اگر در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت نام برای یک یا دو واکسن مشکل دارید ، فرم “گزارش خطای کارت واکسن دیجیتال” را در سیستم ایمن سازی تکمیل کنید تا وزارت بهداشت به بررسی مشکل شما بپردازد.

وزارت بهداشت هشدار داده است که کارت هایی که توسط سایر موسسات یا مراکز یا در ازای دریافت رسید به زبان انگلیسی و انگلیسی صادر می شوند ، معتبر نیستند. وزارت بهداشت به کل سفارت در این مورد اطلاع داده است تا فقط کارتهایی که از چنین آدرسهایی صادر می شوند معتبر باشند. در صورت مشاهده تخلف در این زمینه می توانید با شماره 190 ، دفتر بازرسی و شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس بگیرید.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما